إسماعيلي إس سي - i s m a i l y S C - كلام الناس دى عجب !!!

كلام الناس دى عجب !!!

حجم الخط Decrease font Enlarge font
image

بقلم د.جمال ثروت .. شىء غريب أول ما يخلص الموسم تسمع منهم كلام عجب

 

 ، وتقول يا سلام الدنيا هاتضحك لكم يا اسماعيلاوية ، وجملتين حلوين بنحلم بيها ونسمعها على كل مرة ونتمنى تتحقق وهما : ( لا لبيع نجوم الفريق ) والجملة التانية ( ها نجيب العيبة إللى محتاجها الفريق وعلى المستوى ) ورغم إننا كل فترة تعاقدات نسمعها وفيه ناس ممكن تصدقها ، لكن للأسف النتيجه واحده لدرجة إننا حفظناها وعرفنا إنه لما نسمع الجملتين دول نعرف على طول إنه فيه بيع جاى فى الطريق العكس هو الصحيح ونتأكد من بيع نجوم ولعيبة أساسية كمان فى الفريق .

 

هى دى سياسة وبرنامج وأهداف ووعود القيادة المنتخبة بالشرعية يا جماعه ؟؟؟ !!! دى مش مش تفكير شرعية دى ملوخية ، ومش عارف ليه الإصرار على نفس المنهج ده ؟؟؟ يعنى إدارة مفلسه مادياً وغير مادياً كمان ، والواحد مننا محتار حيرة عجب ومستغرب ويقول لنفسه ليه سايبينهم يهدوا فريق وكيان النادى ويجعلوه مع الجماهير نكتة تضحك عليها الدنيا كلها ؟؟؟

 

الإسماعيلى هان على الكل للدرجة دى يا جماعه ؟؟؟ بجد المؤشرات كلها بتقول الإنهيار قادم لا محالة ، ومعظم الإسماعيلاوية للأسف بتتفرج لا جمعية عمومية ولاجماهير بتحاسبهم ، ولا حد بيتحرك ولا بينطق ويقول لا للبيع فى وشهم ، ولا بيحاول حد بيحاول يشوف حل حاسم للعك ده ، وللأسف حاول البعض على قدر إستطاعته ولكن كله كان بيتفرج وبيسمع ومنتظر وبس لا مش كان الأفضل توحد الكل .

 

إنتم لسه عندكم أمل فى الناس دى يا جماعه ولسه ها تصبروا لحد ما الإسماعيلى يقع بسببهم ؟؟؟ بالعقل كده : لما يتباع الحضرى والمعتصم ونستغنى عن الجمل يبقى الدفاع خرب ولا لأ ؟؟؟ وهانشوف العجب الموسم القادم يعنى لا هجوم ولا دفاع كمان ، وحتى الدكة إتبعزقت ويقولك الفريق مكتمل !!! فين الفريق المكتمل ده ؟ ده كل إللى جابوهم شادى محمد والفيومى ، وهانشترى الباقى زى السمك فى المية ، من تعاقدات جديدة على قد لحافك عن طريق مارك فوتا أو لعيبه واقعه ، ونسمع كلام عن بيع أحمد على كمان !!! إللى كلموه وقال الأمر فى إيد الإدارة ، ما كملش سنه ويقول لك ( كلمونى ) ، وأحمد سمير فرج الجناح الشمال الوحيد أخباره إيه هو كمان ؟؟؟

 

ماهو شىء طبيعى خلاص وإتعرف إن الإسماعيلى سوق عكاظ لبيع لاعبيه ، وكل لاعب مالوش لازمه ولا حد يعرف عنه حاجه يقول لك أتعاقد مع الإسماعيلى ولو ببلاش وألعلع كده معاه لحد ما أروح المنتخب وبعدين يجى نادى الجهلى أو الزمالك يشترينى ، أو أشوف مستقبلى فى إحترف خارجى .. مش هو ده إللى بيحصل ؟؟؟ أما المنافسات والبطولات للإسماعيلى مش مهم .. المهم بس إن الإدارة تعيش وتكمل ويكون معاها فلوس تصرف وتتمنجه وتتمنظر وتعزم وتتعزم وتسيط وتتلمع ، أمال هى جايا ليه غير لكده أصلاً ، ماهو باين للكل وعينى عينك وإللى مايشترى يتفرج كمان ، وهى دى فوائد الإحتراف فى نظرهم كلهم ، وللأسف بيكرروها لحد ما نزهق ونسكت ونسلم ، وشكلهم ها ينجحوا فى كده .

 

طبعاً كلام التوبك ده كله على الجرح وعلى الحال العجب وممكن يتقال إنه مش مريح ولكن هو ده الواقع ، وعلشان حفظنا الناس دى صم عارفين إن النادى هو الباقى فى النهاية ، وبالتأكيد لسه فيه أمل فى رجالة الإسماعيلية والدنيا لسه فيها خير ومسير الرموز وأعضاء الجمعية العمومية والجمهور والمحافظة وكل متعلقاتها ومحبى الإسماعيلى يقفوا بجانب الإسماعيلى ، ولازم ينطرد كل من تسول له نفسه فى تخريب النادى الكيان لتطهيره ليرجع من جديد كما كان ، ماهو لازم الواحد بعد ما يسمع كلامهم إللى بيتكرر وكل مره يتلحس وهى هى .. نفس الإسطوانه المشروخه ، ولو سلمنا للكلام ده يبقى من دلوقتى النتيجة نقول عارفينها ، ولا لسه بعد ما يتكرر نفس الموال عندكم أمل ؟؟؟ مع وافر تحياتى .
جديد إس سي
image

الفريق يعود للمران و زيادة الحمل التدريبي من الغد

كتب محمد اسامة ... قرر الفرنسى ديديه جوميز المدير الفنى للدراويش اقامة التدريبات على فترتين صباحية ومسائية و بداية من الغد الاربعاء .
image

حارس الدراويش يمنح اسماعيلى ٢٠٠٣ فوزا غالياعلى الانتاج الحربى

كتب مؤمن مجدي ... فاز فريق الاسماعيلى مواليد ٢٠٠٣ على الانتاج الحربى بهدفين  مقابل لاشى   فى المباراة التى جمعت الفريقين عصر اليوم على ملعب جامعة
image

كشف حساب ديديه جوميز مع الإسماعيلي فى 48 يومًا

انقسام كبير داخل مجلس إدارة النادي الإسماعيلي، حول استمرار الفرنسي ديديه جوميز، في منصب المدير الفني للفريق، بعد تدهور نتائج الفريق في المسابقات المحليه، حيث ودع الدروايش مسابقة كأس مصر.
image

الفريق يعود الي المران اليوم

كتب ميدو حسين ... من المقرر عودة الفريق الي المران اليوم الثلاثاء و بعد راحة سلبية لمدة ثلاث ايام و عقب الخروج من بطولة كاس مصر
image

هدفين نادرين للدراويش , احمد فتحي و محمد صلاح ابو جريشة

و تواصل مكتبة موقع اسماعيلي اس سي العامرة بفضل الله تعالي و توفيقه الكشف عن كنوز الدراويش الذهبية النادرة
image

مشاكل آل مجدي لا تنتهي

كتب / تامر السيد
image

الحقيقة و الأفورة .. في موضوعي ملكية الاستاد و غرامة ابراهيم حسن

لابد ان تكون جماهير الاسماعيلي , ذات تفكير موضوعي كما كان حالها تماما و لابد ان نعلم حقيقة ما يجري حول النادي .. حتي لا نظهر بصورة المبالغين في تقدير الاحداث التي تمر بالنادي .. و اهم موضوعين بالوقت الحالي هما
image

اسماعيلى ٩٩ يواصل تالقه بالفوز على الانتاج الحربى بثلاثية

كتب مؤمن مجدي ... فاز فريق الاسماعيلى مواليد ٩٩ على فريق الانتاج الحربى بثلاث اهداف مقابل هدف فى المباراة التى جمعت الفريقين عصر اليوم على ملعب هيئة قناة السويس بالاسماعيلية
Powered by Vivvo CMS v4.1.5.1