المساعد الشخصي الرقمي

مشاهدة النسخة كاملة : خبر غريب على احد مواقع الاسماعيلى

محمد نافع
17-05-2009, 00:21
قرأت خبر فى الصفحه الرئيسيه لاحد المواقع
والخبر يتحدث عن رغبة جماهير الاسماعيلى اللعب فى القاهره
ويا هل ترى الموقع ده قابل كل جماهير الاسماعيلى ليتحدث باسمهم
ام ان هذا الخبر مقدمه لمصيبه جديده تدبر للاسماعيلى
واليكم نص هذا الخبر الغريب

غريبة : جماهير الاسماعيلى تطلب إقامة اللقاء الفاصل فى معقل القاهرة بالكلية الحربية بدلاً من استاد المكس

فى مفاجأة من العيار الثقيل اعلنت جماهير الاسماعيلية انه فى حاله الاحتكام لمباراة فاصلة بين الاسماعيلى و الاهلى لتحديد بطل الدورى فإنها نتمنى ان تقام على استاد الكليه الحربية بدلا من استاد المكس بالأسكندرية. واوضحت الجماهير اسباب هذا القرار و التى تنوى نقله لادارة النادى ان استاد الماكس يبعد حوالى خمس ساعات عن مدينة الاسماعيلية.

بعكس استاد الكليه الحربية الذى يبعد عنا بحوالى ساعتين تقريبا وهو امر يقلل من امكانية وقوع حوادث بالاضافة للارهاق الكبير التى تتعرض له الجماهير خلال هذه الرحلة الشاقة بالاضافة ايضا لاقامة اللقاء فى الساعة الثامنة مساء وهو يعنى ان الجماهير ستعود لمدينة الاسماعيلية حوالى الرابعة صباحا وهو امر يجب الوقوف امامه كثيرا.

وكذلك التكاليف المرتفعة لرحلات الجماهير للاسكندريه عكس استاد الكليه الحربية وهو ما سيجعل اعداد كبيرة من الجماهير تصرف النظر على مصاحبة الفريق حتى فى حاله دعم هذه الرحلات بسبب الاجهاد وطول مسافة الرحلة و توقيت العودة.

واضافت الجماهير ان النادى الاسماعيلى سيحصل على حصته كاملة من تذاكر اللقاء بالتساوى مع النادى الاهلى و كذلك نفس السعة داخل الاستاد و هو ما يؤكد ان اقامة المباراة فى اى ملعب لن تؤثر على الحضور الجماهيرى او حصول الاهلى على سعة او عدد اكبر من جماهير الاسماعيلى شرط ان تتواجد الجماهير الاسمعلاوية بالمدرجات وهو ما نخشى من حدوثة بالاسكندرية.

واعلنت الجماهير عن ثقتها الكبيرة فى لاعبيها و قدرتهم على تحقيق الفوز على النادى الاهلى فى اى مكان و لكن على ادارة النادى الاسماعيلى ان تبحث عن راحة الجماهير فى مثل هذه الظروف اذا كانت تبحث عن تواجد جماهيرى يتناسب مع حجم اللقاء كنهائى بطولة هى الاكبر على الصعيد المحلى.

عشنا وشفنا واحد يكتب رايه وينسبه لجماهير الاسماعيلى

فيا هل ترى هل الخبر بحسن نيه ام بسوء نيه ام ان الخبر له غرض خفى

الله اعلم

resha
17-05-2009, 00:35
أه وانا قريته انا شخصيا اتمنى فى المكس وكمان الموقع ده مستفز أوى

rooodi10
17-05-2009, 00:43
والله يا باشمهندس سواء كان الخبر بحسن نية أو سوء نية فأنا أؤيد هذا الرأي 0
أولا / جماهير الاهلي ها تملأ المدرجات الخاصة بها سواء في القاهرة أو في الاسكندرية 0
ثانيا / طول المسافة سيرهق جماهير الاسماعيلي وسوف يؤثر علي حماس الجماهير0
ثالثا / استاد الكلية الحربية أأمن لجماهير الاسماعيلي من الاسكندرية نظرا لخط سير السيارات في الذهاب والعودة لو طلعوا من الدائري ها يقابلوا أهلوية لو طلعوا زراعي ما أدراك000 خط أسود أسألني أنا 0
رابعا/ في استاد الكلية الحربية هناك أكثر من 5000 مشجع زملكاوي ها يشجعوا الاسماعيلي ولكن لو في الاسكندرية ما فيش غيرنا والرابطة بتاعتنا في اسكندرية 0
خامسا ان شاء الله ها ناخد الدوري من غير ماتش فيصل 0

محمد نافع
17-05-2009, 00:44
أه وانا قريته انا شخصيا اتمنى فى المكس وكمان الموقع ده مستفز أوى

الخبر مستفز الحديث من فرد او موقع باسم كل جماهير الاسماعيلى اكثر استفزازا

تحياتى وشكرا لمرورك الكريم

محمد نافع
17-05-2009, 00:47
أولا / جماهير الاهلي ها تملأ المدرجات الخاصة بها سواء في القاهرة أو في الاسكندرية 0
ثالثا / استاد الكلية الحربية أأمن لجماهير الاسماعيلي من الاسكندرية نظرا لخط سير السيارات في الذهاب والعودة لو طلعوا من الدائري ها يقابلوا أهلوية لو طلعوا زراعي ما أدراك000 خط أسود أسألني أنا 0
رابعا/ في استاد الكلية الحربية هناك أكثر من 5000 مشجع زملكاوي ها يشجعوا الاسماعيلي ولكن لو في الاسكندرية ما فيش غيرنا والرابطة بتاعتنا في اسكندرية 0

الاخ الفاضل سعيد الرودى

يمكننا جميعا ان نطرح ارائنا ونقول المحله او الاسكندريه او القاهره

المهم عندما نكتب الموضوع فى صيغة خبريه ان لا نتحدث باسم كل الجماهير والا نكون كاذبين

هنا سبب الاعتراض وليس على مضمون الخبر فهو قابل للمناقشه والاخذ والرد

وتقبل تحياتى

rooodi10
17-05-2009, 00:58
الاخ الفاضل سعيد الرودى

يمكننا جميعا ان نطرح ارائنا ونقول المحله او الاسكندريه او القاهره

المهم عندما نكتب الموضوع فى صيغة خبريه ان لا نتحدث باسم كل الجماهير والا نكون كاذبين

هنا سبب الاعتراض وليس على مضمون الخبر فهو قابل للمناقشه والاخذ والرد

وتقبل تحياتى

كلامك مظبوط والله وأنا قريت الخبر ده وفكرت ذي حضرتك بالظبط وبصراحة شكيت في الادارة بتاعتنا لأنهم قبل كده قالوا ان الامن رافض يلعب مباراة المصري بجمهور وهما اللي كانوا عايزين يلعبوا من غير جمهور 0

Ahmed88_7
17-05-2009, 01:10

كنت بتكلم النهاردة مع واحد من شباب الالترس بخصوص السفر وكده

قالى هيبقى فوق الخمس ساعات والمسافة فعلا هتهلكنا قبل الماتش وبيفكروا يباتوا فى اسكندرية

بس للأسف مفيش مكان يعرفوه عشان يحتويهم

بالإضافة فى حالة فوز الإسماعيلى بالدورى إن شاء الله

الرابطة مش هتلحق ترجع عشان تحتفل فى الاسماعيلية

لأن المبارة الساعة 7 وهتخلص على 9 وعلى بال ما يطلعوا تكون قربت على الساعة 12 ولسه على بال ما يوصلوا اسماعيلية هتكون الناس روحت بيوتها ميتة

ودى نقطة مهمة برده

وللأسف مفيش ملاعب تانية غير الكلية الحربية أو المحلة

أبو عماد
17-05-2009, 01:11
انا رأيى اننا نلعب فى الكلية الحربية
والماتش مش بتاع حد يعنى الاستاد هيتقسم بالنص ونجيب حكام من بره ونعالج عمر جمال فى غينيا وفارس لفارس والجدع يكسبنا

عايز بقى 10 يكتفونى و10 زيهم يفكونى
http://www.ismailyonline.com/invision2/style_emoticons/default/biggrin.gif

resha
17-05-2009, 01:12

معلشى مع أحترامى لرأى حضرتك بس انا شايف ان حضرتك متحامل على ملعب المكس
المباراة فى المحلة أو فى القاهرة أو فى المكس الملعب هيتقسم نصين مفيش حد هياخد اكتر من حقه
فى المكس
جمهور الاتحاد هيساندنا مع جمهور الزمالك مع رابطة الاسماعيلى فى اسكندرية غير بتوع الاسماعيلية
احسن أرضية ملعب يقدر يجرو عليها لعيبة الاسماعيلى تلاقيها فى الملعب ده وهتساعدهم لأنهم لعيبة مهارات ملعب المحلة ايضا نفس الكلام بس ملعب المحلة مبيشلشى

لكن الكلية الحربية نص المدرجات بتاعة الاسماعيلى هتبقى فاضية دى بقى الى هتبقى جمهور الاسماعيلى فقط لاغير مع جمهور الزمالك

أبو عماد
17-05-2009, 01:15
بس ملعب المحلة مبيشلشى

لاء بيشيل

محمد نافع
17-05-2009, 01:20
انا رأيى اننا نلعب فى الكلية الحربية
والماتش مش بتاع حد يعنى الاستاد هيتقسم بالنص ونجيب حكام من بره ونعالج عمر جمال فى غينيا وفارس لفارس والجدع يكسبنا

عايز بقى 10 يكتفونى و10 زيهم يفكونى
http://www.ismailyonline.com/invision2/style_emoticons/default/biggrin.gif
يا ابو عماد يا جامد:teeth_smile:

esmaelawy awy
17-05-2009, 01:54
انتم بتتكلموا في ايه يا جماعة
ستاد الكلية الحربية ايه بس

ده كفاية ان اللاعبين يشعروا نفسيا
انهم بيلعبوا علي ارض الخصم
حتي لو الاستاد كله اصفر

لا يا جماعة انا مش موافق خالص
علي ستاد الكلية الحربية

وانا اتفق مع الاستاذ محمد
ياريت كل موقع يكتب موضوع او خبر
ياريت يتكلم باسمه فقط ولا ينسب الموضوع لجماهير النادي الاسماعيلي

ismailiforever
17-05-2009, 04:41

حتي لو الاستاد كله اصفر

علي ستاد الكلية الحربية

الاستاذ الفاضل / هشام
سبق وأن نوهت عن هذا داخل مقالتي
((أدارة الاسماعيلي والجماهير))
دعنا نأخذ الامر ببساطة شديدة وأعرف جيدا أنك قادر
علي الفصل في هذا ، ما الفرق بين الماكس والكلية الحربية
في تقديري الشخصي ليس هناك فرق بل الميزة في الكلية الحربية
هو قصر المسافة وكذلك العودة مبكرا بعد المبارة بدلا من العودة من الماكس
الرابعة أو الخامسة صباحا ، هذا لو قام الامن بالسماح لجماهير الاسماعيلي
بمغادرة الملعب فدائما يقومون بصرف جماهير الاهلي ثم التفرغ لجماهير الاسماعيلي
وبهذا مطلوب من الجماهير القيام من منازلهم فى حدود الساعة الثانية ظهر 24/5
ثم العودة السادسة أو السابعة صباح25/5 بمعني رحلة مدتها حوالي 18 ساعة تقريبا
هذا إن أفترضنا أن الامور تسير طبيعي ، وإن شاء الله عند مكسب الاسماعيلي أعتقد أن
الجماهير ستعود في مساء يوم 25 وأنت تعرف ما يدور من أحقاد
موضوع الكلية الحربية لا يؤثر كثيرا في لاعبي الاسماعيلي لأنه ببساطة لدينا لاعبين
يمكنهم اللعب في أي مكان ولا أفقد الثقة في ذلك وأقرب مثال أن الفريق مثل اللاجئين
حاليا ويلعب في الاسماعيلية وهو غريب عن بيته وبدون جماهيره
فلا فرق بين الحربية والماكس كلها حمراء

samy said mohamed ezz
17-05-2009, 05:37

حتي لو الاستاد كله اصفر

علي ستاد الكلية الحربية

و ماله يا أستاذ هشام و هل نسيت ان الاسماعيلى بيلعب أفضل على ملعب الاهلى و ان اكبر هزائمنا منه كانت على أرضنا و ان أكبر فوز لنا كان على أرضهم !!
انا شخصيا أرى أنه يكون فى ملعب الحربيه لأنه فعلا هيكون أقل مشقه على جماهير الاسماعيلى ولازم برضه نكون حريصين على راحة هذه الجماهير .. بالاضافه لقلة التكاليف .. و أيضا نستطيع أن ندعوا جماهير الزمالك لمساندة الاسماعيلى مع جماهيرنا وحتى تكون جماهيرنا مساويه لجماهير الاهلى .. طبعا سعة الاستاد ستقسم على نصفين بالتساوى
و كفايه على جماهيرنا مشقة التفتيش الامنى لهم .. فلماذا نزيد المشقه عليهم
و رؤية لاعبو الاهلى لجماهير الزمالك مع جماهير الاسماعيلى سيزيد من توترهم و من الضغط العصبى عليهم
و على العموم اذا عملنا اللى علينا فى المباراتين القادمتين فهنحصل على البطوله اذا كانت مقدره لنا ومن نصيبنا ( مهما كان الملعب الذى سنلعب عليه )
و ما فيش مانع نقول كلنا رأينا فى هذا الموضوع
لكن بصراحه انا عندى أمل كبير اننا نحسم البطوله فى مباراة الترسانه .. اذا لم نستهتر بها و اذا لم نستهين بالخصم و اذا لم ننشغل بالمباراه الفاصله اثناء لعبنا لمباراة الترسانه لانى بصراحه أرى انها لن تكون مباراه سهله كما يقول نصر أبو الحسن
خصوصا و أن هناك مكافأت سخيه تنتظر لاعبى الترسانه من رجال الاعمال الاهلويه فى حالة فوزهم علينا او تعادلهم معنا
و على العموم ربنا يقدم اللى فيه الخير

darwishing
17-05-2009, 06:35
هو الموضوع مش اختيار الارض يا جماعة الخير

هو مضمون الخبر .. اللي ممكن يوصل الي المسئولين عن اختيار الارض

و منظم الخبر نفسه ... معتاد علي الصياغة باسلوب مستفز في كل المواضيع فضلا عن الاخبار الغير صحيحة

و الله يرحم ايام الاخبار .. و مراجعتها

اما عن اختيار الارض .. اعتقد ان اي ملعب سيكون محل خلاف بين الجماهير و من هنا كان الخبر غير سليم نهائيا كما تم صياغته

لذلك افضل ان يتم تحديد الملعب عن طريق الجهاز الفني و اللاعبين انفسهم و معهم روابط المشجعين و الالتراس

و في الاخر الادارة حتعمل حتوافق علي الماتش حسب توجيهات زاهر اخوان

و موضوع الحكام الاجانب - لماتش الترسانة .. مش بعيد

و البركة في الموبيلات الحمراء

يمكن الماتش يتعمل - بناء علي التوجيهات .. في سمالوط

و برضه الخبر غلط في شئ هام جدا جدا

انه يضع العربة امام الحصان و يشتت جماهير النادي كما يحدث الان

و الاولي التركيز في ماتش الترسانة .. من كل النواحي

يعني خلاص غلبنا الترسانة و طلائع الجيش اتغلب و انتهي الامر

قولوا ... يا رب

AYMANDYAB
17-05-2009, 07:25
سبحان الله العظيم

والله في الندوة الاخيرة انا كنت عايز اقول الاقتراح ده لكن قولت أأجلها لبعد ماتش الاربعاء

ولكن الان انا اود مناقشة الامر من جهة أخرى

فقيام أي موقع بالتحدث نيابة عن جماهير الاسماعيلي خطأ لا يجب السكوت عليه

لانه يكرس لنفس السياسة التي نكرهها جميعا ونحاربها بشدة

سياسة الدبة

تماما كما اتهمنا خالد بيومي بأنه دب يكاد يقتل الاسماعيلي

فالمواقع الالكترونية التي تتحدث باسم جماهير الاسماعيلي بشكل حصري

هي أيضا من قبيلة الدببه التي تكاد تقتل صاحبها

سواء كان بجهل او عن غرض خاص

ولكن ما الضرر في اللعب على استاد الكلية الحربية؟؟

كيف يمكن ان يشعر اللاعبين بانهم في معقل الاهلي في القاهره وهم أعلم الناس بأن اسكندرية أكبر معقل للأهلي من الأساس

الواقع الذي اعرفه عن جماهير الاسكندرية التي تنساق وراء النادي الاحمر مخلفة ورائها فريقا عريق وكبير بحجم الاتحاد السكندري

هي اكثر سوءا وأكثر غشما من المغيبين الاخرين بالقاهره

والاهم هنا هو المشوار نفسهومصاعب الطريق وخطورة ما فيه من حوادث ومشاكل

الرحلة طويلة جدا جدا..وأنا أتذكر الرحلة المشئومة الاخيرة هناك يوم مباراة الحاج رحيل أخزاه الله لما فعله في حق اهله وناسه وبلده جميعا

كانت شاقة وصعبة جدا جدا...ووجهنا بالقطار في رحلة استمرت ما يقرب من 6 ساعات متواصلة كنا بعدها في قمة الارهاق

والعودة كانت أسوأ وأسوأ وأسوا مما يتخيل الناس..فلم تكن هناك مواعيد قطارات..وكان القطار الذي أتينا فيه مخصصا لنا

وهو نفسه الذي جمع الجماهير للعودة ومن لم يلحق بهذا القطار عانى الامرين لكي يستطيع العودة الى الاسماعيلية

بكل أمانة أنا أتمنى ان تكون المباراة الفاصلة إذا حدثت ولم يوفقنا الله يوم الاربعاء القادم

أتمناها ان تكون في القاهره.لان الجماهير لن تحتمل معاناة السفر للاسكندرية وسوف تكونالمخاطر كبرى خاصة مع الاعداد المهوله التي سوف تسافر وراء الاسماعيلي

ولو أنني لا أتحمل انتقادات ..لأن اعصابي اصلا منتهية الصلاحية..لاقترحت ان تلعب المباراة في استاد

الجامعه بالزقازيق وهو استاد مميز جدا ورحلة الجماهير سوف تكون سهلة للغاية..عوضا عن أن جماهير الشرقية ليست بالتمرس في التشجيع مثل الاخرين

ولا يوجد هناك التراس اهلاوي مثلا بالعدد الذي يساعدهم في عمل دخلات او تشجيع حقيقي لناديهم

في النهاية..انا اعتقد ان رحلة الاسكندرية صعبة جدا وشاقة جدا جدا ومحفوفه بالمخاطر بسبب العدد الذي سوف يكون بالالاف إن لم يكن بعشرات الآلاف

ربنا يسترها..ويارب قادر على كل شيء..الموضوع يخلص يوم الاربعاء القادم

وبركاتك يا شيخ جعفر يابو فاروق

دستة شمع من ابو ريحه حلوه اللي مالي الكويت

بس بركاتك تهل علينا مع روقه

محسن مسعود
17-05-2009, 07:43
من وجهة نظرى المتواضعة التى تتفق مع رأى الأستاذ هشام أن اللعب على ملعب الكلية الحربية سيعطى شعور بالثقة أكثر للخصم لأنه يلعب على ملعبه ولا يوجد مشقة لجماهيره والعدل والأنصاف هو اللعب على ملعب المحلة مهما كانت سعة الأستاد لأن المسافة من الأسماعيلية للمحلة تكاد تتساوى مع المسافة من القاهرة للمحلة ولكن هذا لن يحدث لأن الأهلى لا يتفائل بملعب المحلة .
وأتفق مع الدكتور عاطف فى التركيز أولا فى مباراة الترسانة الأهم حاليا من التفكير فى ملعب المباراة الفاصلة ولكن الكلام جاب بعضه وتطرقنا إلى إختيار الملعب دون التطرق لأصل موضوع التوبيك وهو أن يتحدث موقع ما بأسم كل الجماهير

ismailiforever
17-05-2009, 08:08
سبحان الله العظيم

والله في الندوة الاخيرة انا كنت عايز اقول الاقتراح ده لكن قولت أأجلها لبعد ماتش الاربعاء

ولكن الان انا اود مناقشة الامر من جهة أخرى

فقيام أي موقع بالتحدث نيابة عن جماهير الاسماعيلي خطأ لا يجب السكوت عليه

لانه يكرس لنفس السياسة التي نكرهها جميعا ونحاربها بشدة

سياسة الدبة

تماما كما اتهمنا خالد بيومي بأنه دب يكاد يقتل الاسماعيلي

فالمواقع الالكترونية التي تتحدث باسم جماهير الاسماعيلي بشكل حصري

هي أيضا من قبيلة الدببه التي تكاد تقتل صاحبها

سواء كان بجهل او عن غرض خاص

ولكن ما الضرر في اللعب على استاد الكلية الحربية؟؟

كيف يمكن ان يشعر اللاعبين بانهم في معقل الاهلي في القاهره وهم أعلم الناس بأن اسكندرية أكبر معقل للأهلي من الأساس

الواقع الذي اعرفه عن جماهير الاسكندرية التي تنساق وراء النادي الاحمر مخلفة ورائها فريقا عريق وكبير بحجم الاتحاد السكندري

هي اكثر سوءا وأكثر غشما من المغيبين الاخرين بالقاهره

والاهم هنا هو المشوار نفسهومصاعب الطريق وخطورة ما فيه من حوادث ومشاكل

الرحلة طويلة جدا جدا..وأنا أتذكر الرحلة المشئومة الاخيرة هناك يوم مباراة الحاج رحيل أخزاه الله لما فعله في حق اهله وناسه وبلده جميعا

كانت شاقة وصعبة جدا جدا...ووجهنا بالقطار في رحلة استمرت ما يقرب من 6 ساعات متواصلة كنا بعدها في قمة الارهاق

والعودة كانت أسوأ وأسوأ وأسوا مما يتخيل الناس..فلم تكن هناك مواعيد قطارات..وكان القطار الذي أتينا فيه مخصصا لنا

وهو نفسه الذي جمع الجماهير للعودة ومن لم يلحق بهذا القطار عانى الامرين لكي يستطيع العودة الى الاسماعيلية

بكل أمانة أنا أتمنى ان تكون المباراة الفاصلة إذا حدثت ولم يوفقنا الله يوم الاربعاء القادم

أتمناها ان تكون في القاهره.لان الجماهير لن تحتمل معاناة السفر للاسكندرية وسوف تكونالمخاطر كبرى خاصة مع الاعداد المهوله التي سوف تسافر وراء الاسماعيلي

ولو أنني لا أتحمل انتقادات ..لأن اعصابي اصلا منتهية الصلاحية..لاقترحت ان تلعب المباراة في استاد

الجامعه بالزقازيق وهو استاد مميز جدا ورحلة الجماهير سوف تكون سهلة للغاية..عوضا عن أن جماهير الشرقية ليست بالتمرس في التشجيع مثل الاخرين

ولا يوجد هناك التراس اهلاوي مثلا بالعدد الذي يساعدهم في عمل دخلات او تشجيع حقيقي لناديهم

في النهاية..انا اعتقد ان رحلة الاسكندرية صعبة جدا وشاقة جدا جدا ومحفوفه بالمخاطر بسبب العدد الذي سوف يكون بالالاف إن لم يكن بعشرات الآلاف

ربنا يسترها..ويارب قادر على كل شيء..الموضوع يخلص يوم الاربعاء القادم

وبركاتك يا شيخ جعفر يابو فاروق

دستة شمع من ابو ريحه حلوه اللي مالي الكويت

بس بركاتك تهل علينا مع روقه

والله يا أستاذ أيمن لو فعلها فاروق بن جعفر
لأستحق واحدة دهن عون محترمة ومستعد
أوصلها بنفسي

ismailiforever
17-05-2009, 08:13
هو الموضوع مش اختيار الارض يا جماعة الخير

هو مضمون الخبر .. اللي ممكن يوصل الي المسئولين عن اختيار الارض

و منظم الخبر نفسه ... معتاد علي الصياغة باسلوب مستفز في كل المواضيع فضلا عن الاخبار الغير صحيحة

اما عن اختيار الارض .. اعتقد ان اي ملعب سيكون محل خلاف بين الجماهير و من هنا كان الخبر غير سليم نهائيا كما تم صياغته

لذلك افضل ان يتم تحديد الملعب عن طريق الجهاز الفني و اللاعبين انفسهم و معهم روابط المشجعين و الالتراس

و في الاخر الادارة حتعمل حتوافق علي الماتش حسب توجيهات زاهر اخوان

و موضوع الحكام الاجانب - لماتش الترسانة .. مش بعيد

و البركة في الموبيلات الحمراء

يمكن الماتش يتعمل - بناء علي التوجيهات .. في سمالوط

و برضه الخبر غلط في شئ هام جدا جدا

انه يضع العربة امام الحصان و يشتت جماهير النادي كما يحدث الان

و الاولي التركيز في ماتش الترسانة .. من كل النواحي

يعني خلاص غلبنا الترسانة و طلائع الجيش اتغلب و انتهي الامر

قولوا ... يا رب

دكتور / عاطف
ما جعلنا هذه الايام نستبق الاحداث أن أدارتنا الموقرة
بتعمل أجتماعات ثم قرارات وبعدين التصديق علي
الاجتماعات ، وبعدين سؤال عمو زاهر وفي النهاية
يكون القرار ليس بأيديهم ، لذا نحاول أن نستبق
الاحداث حتي يكون التكرار يعلم الشطار

resha
17-05-2009, 09:29
انا لا أتفق على ملعب الكلية الحربية
علشان لا قدر الله لو كسبونا جمهور الاسماعيلى ميقولشى دحنا كنا بنلعب على ملعبهم
هى الحل أرض محايدة وبلد غريبة عن القاهرة والأسماعيلية

وألى هيلعب أحسن ويكسب مبروك عليه الدورى ساعتها مش هنزعل حتى لو الأهلى كسب ساعتها هيبقى هو ألى لعب احسن

shehataalmasry
17-05-2009, 09:51
انا نفسي نلعب في المحلة

الله يرحمك يا كابتن شحته

أبو الوفا
17-05-2009, 10:07
قرأت خبر فى الصفحه الرئيسيه لاحد المواقع

والخبر يتحدث عن رغبة جماهير الاسماعيلى اللعب فى القاهره
ويا هل ترى الموقع ده قابل كل جماهير الاسماعيلى ليتحدث باسمهم
ام ان هذا الخبر مقدمه لمصيبه جديده تدبر للاسماعيلى
واليكم نص هذا الخبر الغريب

غريبة : جماهير الاسماعيلى تطلب إقامة اللقاء الفاصل فى معقل القاهرة بالكلية الحربية بدلاً من استاد المكس

فى مفاجأة من العيار الثقيل اعلنت جماهير الاسماعيلية انه فى حاله الاحتكام لمباراة فاصلة بين الاسماعيلى و الاهلى لتحديد بطل الدورى فإنها نتمنى ان تقام على استاد الكليه الحربية بدلا من استاد المكس بالأسكندرية. واوضحت الجماهير اسباب هذا القرار و التى تنوى نقله لادارة النادى ان استاد الماكس يبعد حوالى خمس ساعات عن مدينة الاسماعيلية.

بعكس استاد الكليه الحربية الذى يبعد عنا بحوالى ساعتين تقريبا وهو امر يقلل من امكانية وقوع حوادث بالاضافة للارهاق الكبير التى تتعرض له الجماهير خلال هذه الرحلة الشاقة بالاضافة ايضا لاقامة اللقاء فى الساعة الثامنة مساء وهو يعنى ان الجماهير ستعود لمدينة الاسماعيلية حوالى الرابعة صباحا وهو امر يجب الوقوف امامه كثيرا.

وكذلك التكاليف المرتفعة لرحلات الجماهير للاسكندريه عكس استاد الكليه الحربية وهو ما سيجعل اعداد كبيرة من الجماهير تصرف النظر على مصاحبة الفريق حتى فى حاله دعم هذه الرحلات بسبب الاجهاد وطول مسافة الرحلة و توقيت العودة.

واضافت الجماهير ان النادى الاسماعيلى سيحصل على حصته كاملة من تذاكر اللقاء بالتساوى مع النادى الاهلى و كذلك نفس السعة داخل الاستاد و هو ما يؤكد ان اقامة المباراة فى اى ملعب لن تؤثر على الحضور الجماهيرى او حصول الاهلى على سعة او عدد اكبر من جماهير الاسماعيلى شرط ان تتواجد الجماهير الاسمعلاوية بالمدرجات وهو ما نخشى من حدوثة بالاسكندرية.

واعلنت الجماهير عن ثقتها الكبيرة فى لاعبيها و قدرتهم على تحقيق الفوز على النادى الاهلى فى اى مكان و لكن على ادارة النادى الاسماعيلى ان تبحث عن راحة الجماهير فى مثل هذه الظروف اذا كانت تبحث عن تواجد جماهيرى يتناسب مع حجم اللقاء كنهائى بطولة هى الاكبر على الصعيد المحلى.

عشنا وشفنا واحد يكتب رايه وينسبه لجماهير الاسماعيلى

فيا هل ترى هل الخبر بحسن نيه ام بسوء نيه ام ان الخبر له غرض خفى

الله اعلم

ماهى بقت فوضه ،
ومش لاقى تعبير تانى بصراحه يا أستاذ محمد

إسلام إسماعيل موسى
17-05-2009, 10:09
انا نفسي نلعب في المحلة

الله يرحمك يا كابتن شحته

انا اؤيد حضرتك

misara_legend
17-05-2009, 10:17

دلوقتى بيزودوا كلاااام من دماغهم لحد ما الاعضاء اشتكوا اصلاا

زى ماقالك وتفوق اللاعب محمد صبحى فى ماتش الاتحاد!!!
ونزول مهاب سعيد فى اخر 5 دقائق فى نفس الماتش!!!

محمد نافع
17-05-2009, 11:09
واليكم تكريس جديد لنفس الخبر

ما زلت اقول المشكله موش نلعب فين المشكله انهم ليسوا المتحدث الرسمى باسم جماهير الاسماعيلى هذا من ناحيه اما من ناحيه اخرى توقيت الخبر ووروده بالصفحه الرئيسيه للموقع

وبصراحه ما اكد ظنونى التى لا اريد ان افصح عنها حاليا هو هذا الخبر على نفس الصفحه الرئيسيه للموقع

يا ريت تقراو معى بمنتهى التمعن

صرح الأستاذ جمال هيلتون رئيس رابطة مشجعى النادى الاسماعيلى ان اقامة لقاء فاصل امام النادى الاهلى على استاد الكليه الحربية لايوجد به اى انحياز لفريق ضد الاخر، ولكن بشرط ان يحصل الاسماعيلى على حصته مناصفة بالتساوى مع النادى الاهلى وكذلك الحصول على نفس مساحة المدرجات داخل الملعب.

وأكد هيلتون فى تصريح خاص لموقع أنه إذا تحقق هذا اعتقد ان من الافضل اقامه اللقاء على استاد الكليه الحربية حرصا على سلامة الجماهير وعدم إرهاقهم إذا أقيم اللقاء فى الاسكندرية. وقد اكد ان رابطة مشجعى النادى الاسماعيلى بدات بالفعل الاعداد لرحلات الجماهير فى اللقاء الفاصل من الان نظرا لضيق الوقت بين مباراة الترسانه واللقاء الفاصل.

وأوضح أنه سيتم قبول طلبات الجماهير الراغبه فى مصاحبة الفريق فى اللقاء الفاصل وذلك حتى يتم تفادى بعض السلبيات التى حدثت فى الرحلة الماضية خلال مباراة الاسماعيلى والاتصالات، وسيتم البدء فى قبول هذه الطلبات اعتباراً من اليوم.

tarboush_usa
17-05-2009, 11:23
مفاجأة من العيار الثقيل
:teeth_smile: :teeth_smile: :teeth_smile:

darwishing
17-05-2009, 11:24
دلوقتى بيزودوا كلاااام من دماغهم لحد ما الاعضاء اشتكوا اصلاا

زى ماقالك وتفوق اللاعب محمد صبحى فى ماتش الاتحاد!!!
ونزول مهاب سعيد فى اخر 5 دقائق فى نفس الماتش!!!

اساسا يا اخ ميسرة الخطأ النحوي او الاملائي موجود و محتمل جدا في اي خبر

لكن فلسفة نشر الخبر و المقصود منه سواء بسوء نيه او جهل بنتيجة الخبر هو الاهم

كما مثلا الخبر الذي اشار اليه الاستاذ محمد نافع

يبدو انه انحياز و عودة الي الخلف بشكل كبير

و برضة الله يرحم مراجعة و فلترة الاخبار

misara_legend
17-05-2009, 11:28

مع حضرتك يا دكتور عاطف ان الواحد من الطبيعى ان يقع فى اى خطا نحوى
لكن الان اصبحت طريقة النشر فى الموقع ده تعتمد على طريقه واضحة للجميع
واللى فهمهانى صح كمان استاذ يسرى ابو شادى

وكمان بعد الجو ضاع منه عاوز يعمل اى شو للموقع وخلاص

محمد نافع
17-05-2009, 11:55

تمام يا دكتورنا الكبير

هذا هو المقصود فالخبر يجب ان يكون صحيحا والاسلوب يجب ان يكون معتدلا والاخطاء الاملائيه لا يجب ان تكون موجوده فى خبر بصدر موقع او جريده

كما ان الخبر عندما يفتقد الى المنطق والمصداقيه يفتح الباب امام التكهنات وتثار التساؤلات عن المصالح والتوجهات والغرض من وراء نشره

بمعنى اننى من الممكن ان اكتب sms مثلا اقول فيه ان كل جماهير الاسماعيلى تطالب بحكام اجانب لماتش الترسانه او اكتب توبك بنفس هذا المعنى هذا مقبول الى حد ما

ولكن غير مقبول ان يتصدر موقع اسماعيلاوى مثلا خبرا ان كل جماهير الاسماعيلى تطالب بحكام اجانب لانه ببساطه يفتقد الى الدقه والمصداقيه وابسط قواعد المهنيه ولان كاتب الخبر بالتأكيد لم يقابل كل جماهير الاسماعيلى ولم يسالهم عن رأيهم .

للاسف كان هذا الموقع يتميز بالاخبار ودقتها وصياغتها ومصداقيتها والان حتى هذه الميزه ضاعت للاسف تحول الى اطلال موقع

وتقبل تحياتى يا دكتورنا الكبير

AYMANDYAB
17-05-2009, 12:04
واليكم تكريس جديد لنفس الخبر

وقد اكد ان رابطة مشجعى النادى الاسماعيلى بدات بالفعل الاعداد لرحلات الجماهير فى اللقاء الفاصل من الان

يا سلام على التكريس

يعني سي هيلتون أفندي بالفعل بدأ الاعداد لاستاد الكلية الحربية

دي العملية متخططلها ومتظبطة من بدري

طيب طالما فيها هيلتون أنا بقى موش موافق

:angry_smile: :angry_smile: :angry_smile:

لانها موش هاتبقى رحلات لوجه الله ولتشجيع الاسماعيلي

هاتبقى كلها سبوبة وتعذيب للناس علشان يوفروا في كل ميكروباص بريزة ولا بريزتين

ملعون أبو السبوبة على اللي بدعها على اللي يمشي وراها

حاجه تقرف بجد

لنا الله

abosseek33
17-05-2009, 12:38
يا جماعه في الاخر اللي ربنا كاتبه هو اللي هيكون
فلو الدوري مكتوب لنا هنكسب سواء لعبنا في الحربيه او الماكس او حتى في المريخ
فنتوكل على الله ونسيب الموضوع ده على الله
ونشجع فريقنا بكل حماس حتى النهايه

وبالتوفييييييق للدراوييييش

alaa
17-05-2009, 12:57
ألان لا صوت يعلوا فوق صوت مباراة الترسانه ...وبلاش نسبق الأحداث

إسلام إسماعيل موسى
17-05-2009, 13:00
يا سلام على التكريس

يعني سي هيلتون أفندي بالفعل بدأ الاعداد لاستاد الكلية الحربية

دي العملية متخططلها ومتظبطة من بدري

طيب طالما فيها هيلتون أنا بقى موش موافق

وانا طالما فيها هيلتون يبقى نلعب فى المحله هيلتون ايه ال بيتكلم باسم جماهير الاسماعيلى المثقفين المحترمين

cdkareem
17-05-2009, 13:56
يا جماعة صلوا على النبى مش لما المطش بتاع يوم الاربعاء ينتهى نبقى نشوف المطش هيتلعب فين ، مش يمكن الحج فاروق يعملها خلينا نتكلم عن يوم 20 وبعد كده نشوف يوم 24 وعلى فكرة فيه افتراح ان المطش الفاصل يتأجل ليوم 11/6 بعد مطش الجزائر
تحياتى

محمد نافع
17-05-2009, 14:02
ايها الاخوه المحترمين اعضاء موقع اسماعيلى اس سى

لقد نقلت هذا الخبر الذى استفزنى ليس لمضمونه ولكن لاسلوبه المستفز وعدم دقته فالخبر صادر رأى جماهير الاسماعيلى وكاتبه اعتبر نفسه وصيا على الجماهير

والامر بشكل عام لا يخلوا من مخطط لاعداد الراى العام لتقبل خطه موضوعه مسبقا وهى اهانه لجماهير الاسماعيلى لا اقبلها

فلسنا الجمهور الذى يقوده الاعلام ولسنا بهذه الدرجه من السطحيه التى تجعل كاتب هذا الخبر يختطف جماهير الاسماعيلى ويستبق تفكيرهم ويؤثر علىقرارهم وارادتهم

هذا هو ما استفزنى فى هذا الخبر

اما بخصوص المضمون فأنا شخصيا لم اعلق على الموضوع حتى الان ولم اكتب رأيى الشخصى ولكننى اكتبه الان......

انا ارى اننا بدأنا نتأثر بمجلس ادارتنا المهزوم اداريا والدليل اننا اعتبرنا ان الامن والاهلى سيرفضان المحله وطبعا انا اوافقكم الراى ان الاسكندريه بعيده وذلك لاراحةالجماهير وليس للاحتفال ببطوله تحقيقها اولا اهم من الاحتفال بها ولذلك قررنا ان نريح جماهير ولاعبى الاهلى ونرحم الجماهيرالاهلويه من السفر الى الاسكندريه ونرحم لاعبى الاهلى من اللعب على ارض ملعب محايد يجهلونه كما نجهله تماما

ولذلك فاننى ارى ان نتمسك بملعب المحله فمسافته فى الوسط بيننا وبين الاهلويه فكما ان الاهلويه يرفضون بورسعيد لانها لا تشجع الاهلى فنحن نرفض الاسكندريه مثلا لانها تشجع الاهلى وليس البديل بكل تاكيد اللعب على ارض الاهلى التى يحفظها عن ظهر قلب ولا يجب ان ننهزم نفسيا ونعتبر ان المحله مرفوضه حتى قبل ان نطالب بذلك

وليعلم جماهير الاسماعيلى ومجلس الاداره ان الله مع المدافعين عن حقهم وانه سبحانه وتعالى لا ينصر المتخاذلين وليكن لنا فى مباراة المحله عام 1990 ومباراة الاسكندريه عام 2003 كل العظه والعبره...

وتقبلوا جميعا تحياتى

Ahmed88_7
17-05-2009, 14:13
خبر من يلا كورة بس فيه كل اللى الجمهور الاسمعلاوى عايز يعرفه:

الكيلاني: الإسماعيلي سيطلب إقامة اللقاء الفاصل على إستاد غزل المحلة

قال المستشار وليد الكيلاني عضو مجلس إدارة نادي الإسماعيلي ان ناديه سيطلب من اتحاد الكرة ان يستضيف إستاد غزل المحلة المباراة الفاصلة على لقب الدوري الممتاز والمنتظر ان تجمع فريقه بالأهلي.

وقال: وصلتنا انباء ان اتحاد الكرة ينوي ان يستضيف إستاد المكس بالإسكندرية هذه المباراة، ولكننا سنطالب بإستاد غزل المحلة وسنحاول إقناع المسئولين عن اللعبة بذلك".

وعن ما إذا كان إستاد الكلية الحربية في حسابات إدارة النادي لاستضافة هذه المباراة قال "من المستحيل اللعب على ملعب الأهلي حتى ولو خصص لنا اتحاد الكرة نصف السعة المخصصة في المدرجات".

ويتساوى الإسماعيلي مع الأهلي في نفس عدد النقاط برصيد 60 نقطة في صدارة جدول الترتيب، وفي حال فوزهما على الترسانة وطلائع الجيش الأربعاء في الأسبوع الأخير من المسابقة، فستقام مباراة فاصلة بينهما لتحديد البطل في 24 مايو المقبل.

من جهة أخرى، أكد الكيلاني أن إدارة ناديه استقرت على أن يدير لقاء الترسانة طاقم تحكيم مصري، قائلاً "لدينا ثقة كبيرة في حكامنا، ونطلب منهم فقط الحيادية والنزاهة في قراراتهم".

وأشار في السياق ذاته ان الاسماعيلي أرسل خطاباً رسمياً لإتحاد الكرة يطلب فيه تعيين طاقم تحكيم أجنبي لإدارة اللقاء الفاصل أمام الأهلي.

وسيتكفل الاسماعيلي بمصاريف استقدام طاقم التحكيم الأجنبي الذي من المنتظر ان يدير اللقاء الفاصل.

Ahmed88_7
17-05-2009, 14:22

قال المستشار وليد الكيلاني عضو مجلس إدارة نادي الإسماعيلي ان ناديه سيطلب من اتحاد الكرة ان يستضيف إستاد غزل المحلة المباراة الفاصلة على لقب الدوري الممتاز والمنتظر ان تجمع فريقه بالأهلي.

وقال: وصلتنا انباء ان اتحاد الكرة ينوي ان يستضيف إستاد المكس بالإسكندرية هذه المباراة، ولكننا سنطالب بإستاد غزل المحلة وسنحاول إقناع المسئولين عن اللعبة بذلك".

وعن ما إذا كان إستاد الكلية الحربية في حسابات إدارة النادي لاستضافة هذه المباراة قال "من المستحيل اللعب على ملعب الأهلي حتى ولو خصص لنا اتحاد الكرة نصف السعة المخصصة في المدرجات".

ويتساوى الإسماعيلي مع الأهلي في نفس عدد النقاط برصيد 60 نقطة في صدارة جدول الترتيب، وفي حال فوزهما على الترسانة وطلائع الجيش الأربعاء في الأسبوع الأخير من المسابقة، فستقام مباراة فاصلة بينهما لتحديد البطل في 24 مايو المقبل.

من جهة أخرى، أكد الكيلاني أن إدارة ناديه استقرت على أن يدير لقاء الترسانة طاقم تحكيم مصري، قائلاً "لدينا ثقة كبيرة في حكامنا، ونطلب منهم فقط الحيادية والنزاهة في قراراتهم".

وأشار في السياق ذاته ان الاسماعيلي أرسل خطاباً رسمياً لإتحاد الكرة يطلب فيه تعيين طاقم تحكيم أجنبي لإدارة اللقاء الفاصل أمام الأهلي.

وسيتكفل الاسماعيلي بمصاريف استقدام طاقم التحكيم الأجنبي الذي من المنتظر ان يدير اللقاء الفاصل.

يعنى حتى الحكم علينا

ومن الماكس للمحلة

يا قلبى لا تحزن

:teeth_smile: :teeth_smile: :teeth_smile:

محمد نافع
17-05-2009, 14:47

وهذا رأى ابو الحسن من الفيس بوك

واعتقد ان كلام ابو الحسن يفسر الحمله التى سبقته فى احد المواقع الاسمعلاويه ويفسر ايضا كلام جمال هيلتون

كما ان كلام المستشار وليد الكيلانى يفسره ايضا على اعتبار الاختلاف الواضح بين الجبهتين

واليكم الحوار

Loay E-kilany (http://www.facebook.com/s.php?k=100000080&id=688406277) wrote11 hours ago
فى تصريح على لسان المهندس نصر ابو الحسن لجروب ISMAILY FANS CLUB
ان المباراة الفاصلة سوف تلعب فى الكلية الحربية وعندما سألته قال لى لهذه الاسباب :
1- 5 ساعات سفر الى الاسكندرية
2- حفاظا على جمهور الدراويش من اعتدأت على طريق
3-تعرضهم الى 20 حاله تفتيش
4-وصولهم الملعب فى حاله تعب شديد
5-صغر حجم ملعب المكس و هو ضد الاسماعيلى لاننا نحتاج الى مساحات لان معظم الفريق شباب عكس الاهلى
6-اما ستاد الكلية الحربيه فهو ساعتان فقط من الاسماعيليه

وهى وجهت نظر محترمة من جانب ادارة النادى

هذا هو نص الحوار ولا تعليق

mnmghost
17-05-2009, 14:54
بسم الله الرحمن الرحيم
size="6"]انا اؤيد الخبر واتمتى ان نلعب على استاد الكلية الحربية نظرا الى قرب المسافة بين الاسماعلية والقاهرة وايضا حتى لا يحدث ارهاق بين الجماهير وايضا حفاظا على ان المباراة سيحضرها سيدات واطفال وكيف يقام المطفى فى هذا المهلك البعيد [/size]

محمد ابو ميدو
17-05-2009, 15:18
اولا طبعا احنا بنتكلم فى حاجة فى علم الغيب وسبحان الله مش يمكن طلائع الجيش ويريحنا
ويريح الجميع من مشقة السفر سواء كان المتش الفاصل فى الاسكندرية او فى القاهرة
لكن فى نقطة احب اوضحها للجميع وهى :
اولا مع كل التقدير والاحترام لجماهير الاسماعيلية انا لاافضل ان المباراة تلعب فى استاد الكلية الحربية
وذلك لما حدث من المعاملة السيئة من قوات امن الداخلية لجماهير الاسماعيلى فى مباراة الاتصالات
عند دخول الاستاد قمة الاهانة والكرامة لجماهير الاسماعيلى وايضا بعد دخول الجماهير الى الاستاد
وهى المصيبة الاخرى هو غلق جميع دورات المياة مما ادى الى عدم دخول جماهير الاسماعيلى لقضاء حوائجهم
يعنى لاعارفين نشرب ولا حتى نتوضا ولا نعمل اى حاجة وفضلنا على حالنا كده لغاية لما سافرنا رغم اننى من الاسكندرية وكانت رابطة الاسماعيلى بالاسكندرية
موجوده فى مباراة الاتصالات وللاسف الشديد البعض منا لم يصلى الصلوات الاربعة الا بعد ماجاء من القاهرة
انا مش عشان من اسكندرية وزعلان من جمهور الاسماعيلية انه هو طلب الطلب دوت لكن انا بقول وبوضح الصورة فى المعاملة السيئة من قوات الامن الى جماهير الاسماعيلى مع العلم ان قوات امن الاسكندرية فى قمة التشديد على دخول الجماهير لكن امكانية استاد المكس لقضاء احتياجات الجماهير افضل بكثير من استاد الكلية الحربية انا عارف طبعا وجهة النظر هنا لمسألة مشقة السفر لكن يا جماعة اعتبروها رحلة طالعنها للاسكندرية ولا انتم مش عايزين تشوفنا تانى
اسكندرية ماريا .....الدورى فى اسماعيلية
اووووووووووه اسماعيلاوى
اوووووووووووووهاسماعيلاوى

محمد نافع
17-05-2009, 15:51
اولا طبعا احنا بنتكلم فى حاجة فى علم الغيب وسبحان الله مش يمكن طلائع الجيش ويريحنا
ويريح الجميع من مشقة السفر سواء كان المتش الفاصل فى الاسكندرية او فى القاهرة
لكن فى نقطة احب اوضحها للجميع وهى :
اولا مع كل التقدير والاحترام لجماهير الاسماعيلية انا لاافضل ان المباراة تلعب فى استاد الكلية الحربية
وذلك لما حدث من المعاملة السيئة من قوات امن الداخلية لجماهير الاسماعيلى فى مباراة الاتصالات
عند دخول الاستاد قمة الاهانة والكرامة لجماهير الاسماعيلى وايضا بعد دخول الجماهير الى الاستاد
وهى المصيبة الاخرى هو غلق جميع دورات المياة مما ادى الى عدم دخول جماهير الاسماعيلى لقضاء حوائجهم
يعنى لاعارفين نشرب ولا حتى نتوضا ولا نعمل اى حاجة وفضلنا على حالنا كده لغاية لما سافرنا رغم اننى من الاسكندرية وكانت رابطة الاسماعيلى بالاسكندرية
موجوده فى مباراة الاتصالات وللاسف الشديد البعض منا لم يصلى الصلوات الاربعة الا بعد ماجاء من القاهرة
انا مش عشان من اسكندرية وزعلان من جمهور الاسماعيلية انه هو طلب الطلب دوت لكن انا بقول وبوضح الصورة فى المعاملة السيئة من قوات الامن الى جماهير الاسماعيلى مع العلم ان قوات امن الاسكندرية فى قمة التشديد على دخول الجماهير لكن امكانية استاد المكس لقضاء احتياجات الجماهير افضل بكثير من استاد الكلية الحربية انا عارف طبعا وجهة النظر هنا لمسألة مشقة السفر لكن يا جماعة اعتبروها رحلة طالعنها للاسكندرية ولا انتم مش عايزين تشوفنا تانى
اووووووووووه اسماعيلاوى
اوووووووووووووهاسماعيلاوى
وانا اؤيد رايك يا ابوميدو

رغم اننى اتوقع انه لا تكون هناك مباراه فاصله

الغزلاوي
17-05-2009, 15:55
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا معك في هذا الرأي تماماً ... رأي سليم 99% من وجهة نظري

dodi99
17-05-2009, 15:58
واللة انا موافق يكون فى الكلية لو بجمهور

darwishing
17-05-2009, 16:12
مفاجاءة من العيار اللي ما يصيبشي يدوش

علم موقع طرطور ابو الطراطير ... لوحده بس

ان المهندس ابو الحسن اختص موقعنا القديم

انها عايز يعمل الماتش الفاصل علي استاد هيئة قناة السويس .. في العياط بحيرة

و بدون جمهور .... و توزع تذاكر مناصفة علي الجماهير للاحتفاظ بها للذكري فقط

و انها اختار ان تكون المباراة تحت ادارة حكام أجانب ..... من السنبلاوين

DaraweeshMySoul
17-05-2009, 16:18

هم لسة " بيطرطروا " ؟

cdkareem
17-05-2009, 16:29

عسل والله يا كبير ووالله انا مجيت الموقع هنا اللى عشانكم
تحياتى

esmaelawy awy
17-05-2009, 16:32
بصوا يا جماعة انا مش هتناقش كتير في الموضوع ده
ولا هرد كتير علي من يطلب اللعب في ستاد الكلية الحربية
ولا هقول ايه الفرق بين هنا وهنا مع انه واضح
ولا هقول رايي تاني

لكن عايز اسأل سؤال واحد بس
لكل جماهير الاسماعيلي

ايه رايكم لو كان اتحاد الكرة بعد اخر مباراتين
طلع علينا بقرار وقال ان المباراة الفاصلة بين الاهلي والاسماعيلي
سوف تقام علي ارض ستاد الكلية الحربية

بالله عليكم ماذا سوف يكون رد فعل جماهير الاسماعيلي ساعتها
وحالة الهياج والتعصب التي سوف تصيب الجميع
وان ازاي نلعب الماتش الفاصل علي ارض الخصم
والكل ساعتها هيتكلم عن الكوسة وال.. وال....

جاوبوا انتم بقي وبلاش انا

محسن مسعود
17-05-2009, 16:53
وانا اؤيد رايك يا ابوميدو

رغم اننى اتوقع انه لا تكون هناك مباراه فاصله

ماذا تقصد ؟ ريحنى الله يخليك أنا بطنى بتوجعنى

mostafa elswesy
17-05-2009, 19:00
انا رايى ان الكليه الحربيه احسن من ناحيه المشوار والمصاريفوهاتبقى هى هى نفس عدد المشجعين لا اكتر ولا اقل

محمد نافع
17-05-2009, 19:29

واضح يا دكتور انه هناك فى الموقع اياه فى ماسورة اخبار ضربت

يا خسارة المصداقيه يا ولاد

خبر سار : إصابة عمر جمال ربما لا تستدعي تدخل جراحيالتاريخ: 17/05/2009

تؤكد التقارير الطبيه التي اجريت للاعب عمر جمال قبل سفره لاداء العمره ان اصابته في الرباط الصليبي غير مؤكده، وقد تكون اصابه لا تستدعي تدخل جراحي وان الجهاز الطبي للنادي سيقوم بعرض الامر مره اخري الي الدكتور احمد عبد العزيز خلال الساعات المقبله لتحديد بشكل قاطع نوع الاصابه.

وكان نجم الاسماعيلي محمد محسن ابو جريشه قال في احدي البرامج التليفزيونيه انه قد تعرض لنفس الاصابه اثناء فتره احترافه في الصين، وبعد اجراء الاشاعات والرنين المغناطيس اثبتت اصابه اخري وللعلم كان نفس ما يعاني منه زميلي عمر جمال واتمني ان يكون كلامي صحيح ويعود سريعا للملاعب.

yellowblood
17-05-2009, 20:05

كلامك كلو صح اسكندرية كلها اهلاوية يعنى مش هيفرق فى القاهرة اوفى اسكندرية
اما حكاية اننا هنقابل جمهورالاهلى فى الدائرى او الزراعى فا متخفش اصل زى ما انت عارف جمهورالاسماعيلى كفاءة فى الحجات دى ميتوصاش
وفعلا من السفر الواحدبيروح ينام فى الاستاد

محمد نافع
18-05-2009, 14:28
ماذا تقصد ؟ ريحنى الله يخليك أنا بطنى بتوجعنى

حسن شحاته قال انه يطلب تأجيل المباراه الفاصله

وسمير زاهر قال انه لوكانت هناك مباراه فاصله فستلعب فى موعدها

ثم استطرد قائلا وربما لا تكون هناك مباراه فاصله

ونصر ابو الحسن اكد ثقته فى الحكام المصريين وسيلعب مباراة الترسانه بحكم مصرى

وحسام البدرى يهدد الحكام المصريين

ربنا يسترها يا استاذ محسن لان كل هذه المعطيات لا تشير الا الى اتجاه واحد يريح الجميع وهو انه يجب ان لا تكون هناك مباراه فاصله

وربنا يسترها

tarboush_usa
18-05-2009, 19:22
مباراة فاصلة يعنى ملعب محايد خارج نطاف محافظة اى من الفريقين
زى ما حصل فى مباراة المحلة و المشاكل اللى حصلت قبلها
اسكندرية رفضت وعرقت الملعب مية
والمحلة رفض بحجة الامن ولكن شحتة الله يرحمة تمسك بالمحلة وتم تصعيد الامر للجهات العليا
وتدخل الاستاذ علاء مبارك وتم حل المشكلة وكان تحذير قوى اللهجة لمدير امن الغربية
لو انت مش قادر تحافظ على امن مباراة يبقى ماتقدرش تحافظ على امن محافظة باكملها
وتم لعب المباراة وفوزنا وان شاء الله حنفوز كمان هذة المرة بعون الله
وفى حالة المكسب ان شاء الله الجمهور حينسى التعب والمجهود وكلة فى حب الاسماعيلى
وان شاء الله حنفوز بدون مباراة فاصلة بس نعدى من مباراة الترسانة اولا

محمد نافع
18-05-2009, 21:56
مباراة فاصلة يعنى ملعب محايد خارج نطاف محافظة اى من الفريقين
زى ما حصل فى مباراة المحلة و المشاكل اللى حصلت قبلها
اسكندرية رفضت وعرقت الملعب مية
والمحلة رفض بحجة الامن ولكن شحتة الله يرحمة تمسك بالمحلة وتم تصعيد الامر للجهات العليا
وتدخل الاستاذ علاء مبارك وتم حل المشكلة وكان تحذير قوى اللهجة لمدير امن الغربية
لو انت مش قادر تحافظ على امن مباراة يبقى ماتقدرش تحافظ على امن محافظة باكملها
وتم لعب المباراة وفوزنا وان شاء الله حنفوز كمان هذة المرة بعون الله
وفى حالة المكسب ان شاء الله الجمهور حينسى التعب والمجهود وكلة فى حب الاسماعيلى
وان شاء الله حنفوز بدون مباراة فاصلة بس نعدى من مباراة الترسانة اولا

فى موسم 1990 تمسكنا بحقنا فنصرنا الله

وفى موسم 1993 تنازلنا عن حقنا فانهزمنا بالاربعه

اتمنى ان نتمسك بحقنا هذه المره

محمد نافع
19-05-2009, 09:55
اعتقد ان كده الصوره اكتملت وانا شخصيا علرفت دلوقتى سبب التمهيد الاعلامى والاعداد النفسى للجماهير لتقبل الخبر

واليكم راى مجلس الاداره

الإسماعيلي يرحب بإقامة اللقاء الفاصل في القاهرة

قال نصر أبو الحسن رئيس النادي الإسماعيلي إنه لم يتلق إخطارا رسميا من الاتحاد المصري لكرة القدم بشأن مكان استضافة المباراة الفاصلة أمام الأهلي لتحديد بطل الدوري في حال استمرار تعادل الفريقين في النقاط.

وأضاف أبو الحسن"لم يصلني أي قرار رسمي من اتحاد الكرة بشأن لعب المباراة الفاصلة في حال الوصول إليها".

ويلجأ الأهلي والإسماعيلي المتساويان في النقاط برصيد 60 لكل منهما لخوض مباراة فاصلة بينهما في حال استمرار الوضع كما هو عليه مع انتهاء البطولة المتبقي في عمرها مرحلة وحيدة تلعب الأربعاء والخميس المقبلين.

ورجحت تقارير لعب المباراة على ملعب المكس في الإسكندرية تحقيقا لمبدأ تكافؤ الفرص بين الفريق الساحلي والفريق القاهري.

وحددت لجنة المسابقات في اتحاد الكرة تاريخ 24 مايو في وقت سابق لإقامة المباراة إلا أنه لم يتم تأكيد الموعد أو المكان بعد.

وأشار أبو الحسن إلى أن ناديه ليس لديه اعتراض على إقامة المباراة في الإسكندرية أو القاهرة مؤكدا أنه لم يصله من اتحاد الكرة أي إخطار.

وتابع "على العكس فأنا أفضل لعب المباراة على ملعب الكلية الحربية لأن انتقال الجمهور إليه أسهل وأقل تكلفة وهو ما يعني حشد الجماهير ورائنا بشكل أكبر".

ولعب الدراويش أمام الاتصالات في اللقاء الأخير لهم في الدوري على ملعب الكلية الحربية الذي يقع عند أول طريق القاهرة – الإسماعيلية، وهو ما يعني أن سيارات أنصار الفريق تصل إليه دون التوغل في شوارع العاصمة.

ويلعب الدراويش مبارياتهم خارج ملعبهم بسبب الإصلاحات التي يخضع لها استاد الإسماعيلية تمهيدا لاستضافة كأس العالم للشباب في سبتمبر المقبل.

وأضاف "نحن لا نخشى اللعب في أي مكان وأثق في اللاعبين وقدرتهم على تحقيق الفوز في أي مكان".

واختتم رئيس الإسماعيلي "الشيء الوحيد الذي خاطبنا اتحاد الكرة بشأنه هو إسناد تحكيم اللقاء لطاقم أجنبي على أن يتحمل الاتحاد تكاليف المباراة عملا بمبدأ التكافؤ".

واستطرد "أرسلت للاتحاد خطابا رسميا بذلك صباح الأحد، وإذا رفضوا تحمل التكاليف سندفعها نحن".

ولا تعليق

AYMANDYAB
19-05-2009, 12:29
التوبيك ده روعه...بس انا ناوي اتحفكم بما هو أروع من الروعه

خد عندك يا رياسه من المصري اليوم

نايف عزت: «الفاصلة» فى موعدها.. وإذا أرادوا التغيير فالأفضل اقتسام الدورى

١٩/ ٥/ ٢٠٠٩
فى الوقت الذى اختلفت فيه الآراء بين سمير زاهر، رئيس اتحاد الكرة، وحسن شحاتة، المدير الفنى للمنتخب، ونايف عزت، رئيس لجنة المسابقات، حول موعد إقامة المباراة الفاصلة بين الأهلى والإسماعيلى لتحديد بطل الدورى فى حالة اللجوء إليها بسبب رغبة حسن شحاتة فى تأجيلها لتقام عقب مباراة المنتخب الوطنى أمام الجزائر فى التصفيات الأفريقية المؤهلة لكأس العالم.
تمسك نايف عزت رئيس لجنة المسابقات بالموعد الذى كان قد حدده سلفاً للقاء وهو يوم ٢٤ مايو الجارى لعدم تعارضه مع فترة إعداد المنتخب.
من جانبه، أكد عزت فى تصريح خاص لـ«المصرى اليوم» أن الموعد الذى اختارته اللجنة يعد مناسباً للجميع سواء للمنتخب أو الأندية،
وقال: ليس من المعقول أن نعطى اللاعبين راحة لمدة ٢٨ يوماً، وبعد ذلك نطالبهم بأداء مباراة فاصلة لتحديد بطل الدورى الأمر الذى رفضته، والقرار الآن بحوزة مجلس الإدارة.
وأشار عزت إلى أنه اقترح على زاهر وشحاتة فى حالة عدم اقتناعهما بموعد اللقاء الفاصل اتخاذ قرار باقتسام الدورى بين الفريقين ليحصل عليه كل فريق لمدة ستة أشهر، وهذه الواقعة حدثت من قبل وليست جديدة على الدورى المصرى

الجميل بقى اننا لسه من كام يوم على الراديو وهنا في المنتدى

كنا بنتريق على اللي عمله شوبير ومجدي كامل في برنامج الافندي على الحياة

واللي يقول مسخرة واللي يقول تهريج وانا شخصيا قلبت الدنيا على استهزائهم بينا وتصريح شوبير انه كان عامل الاستفتاء مجرد بالونه

لاختبار مدى صلابة اعصاب كل جمهور .. ومين اللي هايطاطي ويقول موافق

ومين اللي مايعرفش الخوف لقلبه سبيل ويرفض بشده

كده بقى بتصريح نايف عزت

الموضوع جد موش هزار ..وبكل تأكيد الفيلم ده مايعديش من جهاز الرقابة على الافلام الكرويه في النادي الاهلي

بس دي تبقى كبسه جامده قوي..قوي

ولا حول ولا قوة إلا بالله

محمد نافع
19-05-2009, 15:53
التوبيك ده روعه...بس انا ناوي اتحفكم بما هو أروع من الروعه

خد عندك يا رياسه من المصري اليوم

نايف عزت: «الفاصلة» فى موعدها.. وإذا أرادوا التغيير فالأفضل اقتسام الدورى

١٩/ ٥/ ٢٠٠٩
فى الوقت الذى اختلفت فيه الآراء بين سمير زاهر، رئيس اتحاد الكرة، وحسن شحاتة، المدير الفنى للمنتخب، ونايف عزت، رئيس لجنة المسابقات، حول موعد إقامة المباراة الفاصلة بين الأهلى والإسماعيلى لتحديد بطل الدورى فى حالة اللجوء إليها بسبب رغبة حسن شحاتة فى تأجيلها لتقام عقب مباراة المنتخب الوطنى أمام الجزائر فى التصفيات الأفريقية المؤهلة لكأس العالم.
تمسك نايف عزت رئيس لجنة المسابقات بالموعد الذى كان قد حدده سلفاً للقاء وهو يوم ٢٤ مايو الجارى لعدم تعارضه مع فترة إعداد المنتخب.
من جانبه، أكد عزت فى تصريح خاص لـ«المصرى اليوم» أن الموعد الذى اختارته اللجنة يعد مناسباً للجميع سواء للمنتخب أو الأندية،
وقال: ليس من المعقول أن نعطى اللاعبين راحة لمدة ٢٨ يوماً، وبعد ذلك نطالبهم بأداء مباراة فاصلة لتحديد بطل الدورى الأمر الذى رفضته، والقرار الآن بحوزة مجلس الإدارة.
وأشار عزت إلى أنه اقترح على زاهر وشحاتة فى حالة عدم اقتناعهما بموعد اللقاء الفاصل اتخاذ قرار باقتسام الدورى بين الفريقين ليحصل عليه كل فريق لمدة ستة أشهر، وهذه الواقعة حدثت من قبل وليست جديدة على الدورى المصرى

الجميل بقى اننا لسه من كام يوم على الراديو وهنا في المنتدى

كنا بنتريق على اللي عمله شوبير ومجدي كامل في برنامج الافندي على الحياة

واللي يقول مسخرة واللي يقول تهريج وانا شخصيا قلبت الدنيا على استهزائهم بينا وتصريح شوبير انه كان عامل الاستفتاء مجرد بالونه

لاختبار مدى صلابة اعصاب كل جمهور .. ومين اللي هايطاطي ويقول موافق

ومين اللي مايعرفش الخوف لقلبه سبيل ويرفض بشده

كده بقى بتصريح نايف عزت

الموضوع جد موش هزار ..وبكل تأكيد الفيلم ده مايعديش من جهاز الرقابة على الافلام الكرويه في النادي الاهلي

بس دي تبقى كبسه جامده قوي..قوي

ولا حول ولا قوة إلا بالله

الاستاذ الفاضل ايمن دياب اهلا بك

كلام حضرتك يفسر بوضوح كلام سمير زاهر عندما سالوه عن المباراه الفاصله

اتمنى ان يمر مطب الترسانه بسلام.... وان تفشل المؤامرات التى تحاك ضد الاسماعيلى

وتقبل تحياتى

esmaelawy awy
19-05-2009, 16:04
مش عارف ليه
بقي عندي احساس
ان الاسبوع الاخير ده كله هيتاجل لبعد مباراة الجزائر
وبالطبع طبعا المباراة الفاصلة
بسبب وفاة نجل السيد علاء مبارك

مع اني امبارح كنت بقول ان الكلام ده مستحيل
وكنت واخد الموضوع بتهريج

وبالمناسبة انا بعتذر للاخ كريم اني قلت له ان التاجيل مستحيل
وهو كان بيتكلم بجد

لان بدأ يراودني احساس ان اتحاد الكرة ممكن يريح دماغه
ويتحجج بالوفاة ويأجل الاسبوع الاخير من الدوري والماتش الفاصل ايضا

محمد نافع
19-05-2009, 16:32
مش عارف ليه

بقي عندي احساس

وكنت واخد الموضوع بتهريج

وهو كان بيتكلم بجد

يا ريت الاسبوع كله يتأجل

اهى تبقى فرصه نجيب حكام اجانب

nabil_00760
19-05-2009, 17:03
ان شاء الله مافيش مباراة فاصلة وان شاء الله الاهلى مش هيخرج من الجيش سليم بس احنا نسترجل فى ماتش الترسانة وان شاء الله مافيش مباراة فاصلة

cdkareem
19-05-2009, 17:21
مش عارف ليه

بقي عندي احساس

وكنت واخد الموضوع بتهريج

وهو كان بيتكلم بجد

حصل خير سيدى الفاضل

nour3
19-05-2009, 17:33
اولا كل موقع بيفتكر ان هو الموقع الاول لجماهير الاسماعيلى وان الجماهير الحقيقية بس اللى عنده
ومن وقت لاخر اجد موضوع هنا اساسا فكرته مبنية على تحديف طوب على الموقع الاخر
فبدلا من مهاجمة الموقع الاخر كان يجب وضع استفتاء على مكان المبارة اذا كان هناك مبارة من اساسه و اظهر راى الاغلبية فى هذا الموقع بدلا من الكلام ذى موقع فقد مصدقيته و ما الى ذالك و اذا كان موقع
سئ من الافضل الا تحضر اى اخبار من هناك
و على فكرة لدى سؤال
هام هو هل الحجاج كان صح فى اللى عمله والا لا
او ابسطها شوية ماهو الاهم الاتحاد ام انا احسن منه

cdkareem
19-05-2009, 17:57
زاهر ينفي تأجيل المرحلة الأخيرة من الدوري
الثلاثاء، 19 مايو 2009 - 15:54
بقلم : خالد طلعت

http://www.filgoal.com/images/NewsPics/Medium/pic_7899.jpg زاهر
نفى سمير زاهر رئيس اتحاد الكرة المصري شائعات تأجيل مباريات المرحلة الـ30 والأخيرة من الدوري الممتاز والمقرر إقامتها يومي الأربعاء والخميس.

وكانت بعض الأنباء قد تحدثت عن وجود احتمالية لتأجيل المباريات بسبب وفاة حفيد الرئيس محمد حسني مبارك.

وقال زاهر لـFilGoal.com: "مباريات المرحلة الأخيرة ستقام في مواعيدها المعلنة مسبقا، ولن يتم تأجيل أي مباراة".

ويلتقي الأهلي مع طلائع الجيش والإسماعيلي مع الترسانة في السابعة من مساء الأربعاء، فيما يلعب الزمالك مع اتحاد الشرطة في التاسعة والربع من مساء اليوم نفسه.

وتختتم مباريات الدوري الممتاز بخمس مباريات تقام في الخامسة من عصر الخميس أهمها غزل المحلة مع الاتحاد وبترول أسيوط مع المصرية للاتصالات.

darwishing
19-05-2009, 18:14
اولا كل موقع بيفتكر ان هو الموقع الاول لجماهير الاسماعيلى وان الجماهير الحقيقية بس اللى عنده
فبدلا من مهاجمة الموقع الاخر كان يجب وضع استفتاء على مكان المبارة اذا كان هناك مبارة من اساسه و اظهر راى الاغلبية فى هذا الموقع بدلا من الكلام ذى موقع فقد مصدقيته و ما الى ذالك و اذا كان موقع
و على فكرة لدى سؤال

الاخ العزيز نور

تحياتي و احتراماتي اولا

الموضوع ببساطة ان النقاش تم عن نقطة واحدة ... هل ذلك هو راي جماهير النادي فعلا ..عن المقالة التي في صدر التوبك

و ان كنت تسأل عن الاستفتاء و تلك فكرة جميلة

هل تم عمل استفتاء او استبيان رسمي ليكتب ان هذا رأي الجماهير - كما كتب الصحفي او المراسل المراهق

اما عن موضوع حدف الطوب .. احب اقول حاجات كتير كتير بحكم اني كنت مدير هذا الموقع لمدة سنوات طويلة و لكن الامانة تحتم علي ان احتفظ بها لنفسي

لكني بالقطع كنت منعت هذا الخبر او اعدت صياغته بشكل يناسب الموقف و لا يبحث عن سبق و انفراد و حصري

و اظنك تابعت اختلاف الصيغة و الاسلوب مؤخرا عن ما كان في العام الماضي

و لو قلت لك عن ما اعرفه ... لتعجبت كثيرا ما يحدث هناك

لكن يكفي ان اقول لك ان هذا الموقع مبني علي كراهية الجميع و خاصة المواقع الاسماعلاوية بدون سبب واضح

و يحاول جاهدا انه يقضي علي اي موقع أخر باي شكل من الاشكال يملكه أخرين

و هناك كما تعلم ان هناك خاصية بالمنتديات - منع الالفاظ الخارجة و الكلمات القبيحة و تعطي مكانها نجوم مثل

و تلك الخاصية تضاف الكلمات - كتابة الي كلمات مثل ..... و .... و .... و أية كلمات خارجة

هل تعلم ان تمت اضافة اسماء المواقع الاسماعلاوية الي نفس قائمة الكلمات القبيحة

فلو حاولت ان تكتب ismaily-sc.com او اي اسم اي موقع اسماعلاي

ستجد مكانها نجوما مثل

لكن اسم مواقع الاهلي او حني اسرائيل مسموح بها

هل تعلم ان السيد المحترم القرصان الهكر - الحلياط الاكبر - قام بالهكر علي موقع اس سي قاصدا لارضاء اسياده هناك - الحاليين في الموقع

و هل تعلم انه بنفسه قد قام بالهكر علي نفس اسياده .. عندما كان في موقع أخر

و يكفي ان السيد الحلياط فرحان جدا جدا بعدد زوار الموقع و هو لم يضيف شئ الي الموقع بل تسبب في انحدار ما هو واقع تحت مسئوليته بشكل مباشر و هو الذي كان يقوم بالهكر علي نفس الموقع - قبل ان يكون له مصدر رزق من هناك بالوقت الحالي

و اخيرا اقول لك ان كنت تتحدث عن الحجاج ..انظر الي تلك الصورة

http://images.upload2world.com/get-5-2009-upload2world_com_hueqwi.jpg

و يكفي انك تعلم انه تم قص اسم موقع اس سي .. قاصدا للتقرب من الاسياد

الذين اصبح اسمهم فجأة : رئيس مجلس ادارة موقع ........

و تنزل بالصفحة الرئيسية بشكل مستفز عجيب

و هو لقب جديد يضاف الي اسماء ..المؤسس و الممول و المالك

و بالنهاية . اقول لك ان هناك افرادا محترمين جعلوا من انفسهم اداة لمحاربة الاعضاء او اغوائهم لترك موقع اس سي و هم يعلمون نفسهم جيدا

و اريد فقط ان اقول ان موقع اس سي ليس فقط موقع يحتوي بعض من جماهير الاسماعيلي المثقفة المحترمة

و كل الجماهير التي بمواقع الاسماعيلي هي محترمة و مثقفة بدون استثناء
و نحن نسعد بذلك

و انا فقط احببت ان ارد علي مداخلتك الغالية

و تقبل شكري

cdkareem
19-05-2009, 18:33
يا سيدى الفاضل كفايه جدا ان مفيش هنا الفاظ خارجة زى هناك ، وانا مع انى اهلوى لكن بعت رساله خاصة للادارى هنا وطلبت منه ان لو ليه علاقة بأى حد هناك ينبهم لكمية الالفاظ الخارجة اللى بتتقال هناك وان لو لى اخت او بنت او صديقة مش هخليها تخش هناك من قلة الادب اللى فيها ، واى نعم هنا برضه فيه شوية شتيمه على الاهلوية بس هى بسيطة اوى ومن فرد او اتنين لكن بصراحة كل الناس هنا محترمة جدااا وده اللى مخلينى سعيد انى عضو فى موقع محترم زى ده

nour3
19-05-2009, 18:38
اولا احب ان اشكرك على الاسلوب المهذب فى ردك على رسالتى
و انا اسف اذا كان اسلوبى شديد لكن من وجهة نظرى ان لا نتكلم عن اشياء تذيد التفرقة و كل واحد يحاول يكون الافضل بدلا من اظهار عيوب الاخرين
الرسول زار اليهودى الذى كان يرمى القازورات امام منزله عندما علم انه مريض وتمى له الشفاء ولم يحدثه عن ماكان منه لما مرض ابن اليهودى ذهب الرسول و قال للغلام قل لا الاه الا الله فنظر الغلام لابيه فقال له الاب قلها فاسلم الغلام قبل ان يموت
فانا ارجو من الجميع هنا وهناك محاولة الاتحاد ونبذ التفرقة ونكبر دمغنا عن الحاجات اللى ممكن تولد فتنه

ويارب الاسماعيلى يغلب والاهلى يتغلب ونرتاح

esmaelawy awy
19-05-2009, 18:47
اولا احب ان اشكرك على الاسلوب المهذب فى ردك على رسالتى
و انا اسف اذا كان اسلوبى شديد لكن من وجهة نظرى ان لا نتكلم عن اشياء تذيد التفرقة و كل واحد يحاول يكون الافضل بدلا من اظهار عيوب الاخرين
الرسول زار اليهودى الذى كان يرمى القازورات امام منزله عندما علم انه مريض وتمى له الشفاء ولم يحدثه عن ماكان منه لما مرض ابن اليهودى ذهب الرسول و قال للغلام قل لا الاه الا الله فنظر الغلام لابيه فقال له الاب قلها فاسلم الغلام قبل ان يموت
فانا ارجو من الجميع هنا وهناك محاولة الاتحاد ونبذ التفرقة ونكبر دمغنا عن الحاجات اللى ممكن تولد فتنه

ويارب الاسماعيلى يغلب والاهلى يتغلب ونرتاح

الف شكر لك علي هذه المساعي الحميدة يا اخ نور
وصدقني احنا مفيش بينا وبين اي حد اي ضغينة
بالرغم من المحاولات المتكرة للأذية ومازالت حتي الان
وربنا يهدي النفوس جميعا

محمد نافع
19-05-2009, 19:35
و على فكرة لدى سؤال

الاخ الفاضل برجاء قراءة الموضوع من بداية التوبيك

لانه من الواضح ان حضرتك قرات المشاركات الاخيره ولم تعرف الهدف الاساسى من التوبيك

مع تحياتى