منتدي إسماعيلي إس سي

منتدي إسماعيلي إس سي (http://www.ismaily-sc.com/vb/index.php)
-   النادي الاسماعيلي Ismaily Club (http://www.ismaily-sc.com/vb/forumdisplay.php?f=3)
-   -   ساهم معنا في دعم النادي الإسماعيلي (http://www.ismaily-sc.com/vb/showthread.php?t=13263)

samy said mohamed ezz 01-08-2010 05:14

تحياتى لك يا أستاذنا الكبير عصام رشوان
ماشى يا باشا .. قفشتنى .. أنا فعلا هاستلم منك الرايه .. لكن بعد ساعه من الأن .. لأنى بصراحه تعبت فعلا من قرائة الصفحات الكثيره و التى أضيفت للتوبك من ساعة ما سبته
و الله يكون فى عونك بجد يا أستاذ عصام
أسمحلى فقط أنى أرتاح قليلا من القراءه .. و اروح أمون بلقمتين و كباية شاى
ثم هابدأ فورا فى الرد على معظم المداخلات الجديده .. و اللى فرحت بيها بجد كثيرا
و الحمد لله أن الناس صحصحت معانا فعلا
لأنى كنت حاسس أخر مره أن التوبك بدأينام مننا
و سعدت كثيرا عندما وجدت كل هذا الحماس المتجدد من كل الأعضاء و كانت فرحتى أكبر بالأعضاء الجدد اللى دخلوا خصيصا للمشاركه فى هذه الحمله الجميله
و شكرا ليك يا باشا .. و اتفضل أنت و خد راحتك على الأخر .. ده المشوار لسه قدامك طويل .. و الرايه فى أمان إن شاء الله

مهندس سامى

Mohamed Badr 01-08-2010 07:37

ا/ عصام رشوان,, باشمندس/ سامى,,,,,,,,
الأستاذ/ هشام ,,,,كل عشاق الدراويش
إيه الجمال دة, إيه الحلاوة دى, فعلاً لايوجد مثل جماهير الدراويش,,,,
طبعاً أنا معاكم, وبياناتى كلها عند الإستاذ/ عصام ومنشورة فى الصفحة 36, من هذا التوبيك
لكن لدى إقتراح إضافى لزيادة الموارد, عضويات النادى الإسماعيلى لغير سكان الإسماعيلية,
طبعاً هذه العضويات لن تزيد عدد الحضور للنادى ولن تخلق أى زحام أو إشغالات لأماكن الأعضاء الأصليين, التى أعلم إنها لاتكفى,,,
إنما سيكون جميلاً عندما أحضر للإسماعيلية لزيارة أهلى ونسايبى, أن ندخل النادى أنا وأولادى (و كلهم أهلوية للأسف) حتى يروا عظمة النادى الذى يشجعه والدهم, لعل وعسى؟؟!!!!
وبعدين يمكن أن يقتصر هذا على أعضاء المنتديات الإسماعيلاوية من الدراويش وهم معروفين
وعلى العموم نحن معكم فى هذه المأمورية الكبيرة حتى نصل إلى دخل مادى مستمر ومستقر لنادينا الحبيب

sameh881 01-08-2010 07:55

ياريت الكل يساعد ويخش يشارك
الموضوع مش مكلف ولا حاجه عشرين تلاتين
جنيه لكل واحد من الجمهور مش هاتتعبه
دى ماتسواش حق كروت شحن الموبايل
بس تسوى عند نادينا كتير

محسن مسعود 01-08-2010 08:00

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة resha1114 (المشاركة 328790)
بجانب هذه الحملة كان كل الناس في نابولي بيسيبوا كل حاجة ويذهبوا إلى المباريات ويشتروا التذاكر عشان يساعدوا النادي بدون الحاجة إلى مساعدات خارجية من اللي يسوا واللي ميسواش

يا سلام عليك يا ريشا تسلم يا باشا
وموضوع شراء التذاكر أيضا لابد من التركيز عليه وبشدة الفترة القادمة وليعلم الجميع أن شراء تذكرة لدخول المباريات هى عمل إيجابى تجاه النادى لا يجب إهماله أو الأستهانه به مهما كان وضع الفريق فى المسابقة بشرط أن يكون سعر التذاكر مناسب حتى يكون العدد كبير والأستفادة أكبر - وتحياتى لك يا ريشا

samy said mohamed ezz 01-08-2010 08:01

أريد أن أوجه رساله صغيره إلى أخى و صديقى الأستاذ أيمن دياب .. أولا أحب أن أتوجه لك بالشكر لسعة صدرك و تقبلك للنقد الموضوعى .. و هذه بالقطع شجاعه أدبيه و عقليه متفتحه منك .. أنا عارف أن معارضتك قبل ذلك لفكرة التبرعات كانت مبنيه على أساس .. أننا لا يجب أن نساعد مجلس الفشل و السلبيه .. و أنهم عليهم أن يقوموا بواجباتهم على أكمل وجه .. و إلا فليرحلوا ... مع أنى حاولت أن أوضح لك بأنهم لن يرحلوا مهما حدث .. و أن قطاع الناشئين سيكون هو الضحيه و أنهم لن يدعموا هذا القطاع و لن يطوروه كما كانوا يدعون .. و أكدت لك ذلك أكثر من مره .. لذلك كانت دعوتى السابقه منذ أكثر من سنه على ضرورة إنقاذ هذا القطاع من خلالنا نحن كجماهير و قبل أن يحدث له الأنهيار و الذى كنت أتوقع حدوثه
لكنك لم تقتنع بكلامى إلا عندما لمست بنفسك حالة القطاع المترديه للأسف الشديد .. طبعا لازم علينا جميعا أن نتوجه لك بالشكر لأنك استطعت إنك تكشف لنا ما آل إليه القطاع من حال
مما أطلق صفارة إنذار قويه بضرورة التحرك سريعا لإنقاذ هذا القطاع .. و طبعا ما يفعلونه بخصوص عدم قبول بعضا من المواهب الصغيره لأنها ليست من الأسماعيليه .. تعتبر جريمه فى حق الأسماعيلى و مستقبله .. مما يؤكد أكثر و أكثر أن هؤلاء المجموعه لا يهمها مصلحة النادى و لا مستقبله .. وكل ما يشغلهم هو كيفية تشغيل الأمور داخل النادى بأى شكل من الأشكال لمجرد أن يضمنوا أستمرارهم فى كراسيهم ليس أكثر
صحيح .. ناس فشله و جاهله و مصلحجيه
و لولا الحاج حماد كان زمانهم باعوا نصف الفريق .. و كان زمانهم فضيحتهم بجلاجل
و بالرغم من كل ده .. أنا عاوز أشوفك متفائل يا أستاذ أيمن
و بلاش التشاؤم ده .. هتقولى .. و ما الذى يدعو للتفاؤل
أنا أقولك .. جماهير الدراويش إن شاء الله هتقول كلمتها .. و هتثبت لهؤلاء الفشله أن النادى ده ملك للجماهير و ليس ملكهم هم .. و إن الجماهير هى التى سترعى قطاع الناشئين و ستدعمه و تقويه بالنجوم الصغيره من كل حته فى مصر .. و هترجعه تانى ليكون أقوى قطاع ناشئين فى مصر و بالعند فى هؤلاء الجهله اللى هيخربوه بجهلهم
و ثانى حاجه تدعو للتفاؤل .. هى شركة الأسماعيلى للأستثمار
و هى الشركه اللى هتشوف النور قريبا إن شاء الله و عن طريق
الجماهير أيضا .. هى بس محتاجه لشوية تخطيط و دراسه
و فى النهايه ستكون هى الداعم الأساسى لنادى الأسماعيلى و بغض النظر عن أى إداره موجوده بالنادى
خلاص .. على الجمهور أن يتولى المسئوليه بنفسه و بشكل علمى سليم ( بدون عشوائيه طبعا ) .. بعد ما فقدنا ثقتنا فى حاجه أسمها مجالس إدارات كل همهم هيستفيدوا أيه من النادى
لذلك وجب عليك التفاؤل يا أستاذ أيمن :n (64):
من هنا و رايح الكلمه هتكون كلمتنا أحنا

مهندس سامى

اسلام صقر 01-08-2010 08:25

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة samy said mohamed ezz (المشاركة 328356)
سيتم إستقطابها فعلا يا أستاذ سامح .. لكن بعد إطلاق الطلقه الأولى للحمله .. يعنى بعد إعلان بداية الحمله من خلال برنامج أسماعيلاوى يوم الثلاثاء إن شاء الله .. و إعلان رقم الحساب فى البنك الأهلى المصرى

مابلاش البنك الأهلى...علشان الجهلاوية ممكن يفتكروا الفلوس دى بتاعتهم

مش بيقولوا الجاهلى فوق الجميع؟؟؟...يبقى ممكن يقولوا الفلوس دى من حقنا

ماهما أساسا مش فاهمين كورة يبقوا هيفهموا دى هههههههههههههههههه

samy said mohamed ezz 01-08-2010 09:02

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة aboshady (المشاركة 328410)
ها
اعد

و
احدد؟؟

ولا بلاش

لأ بلاش يا باشا .. الطيب أحسن .. هم بس محتاجين يسخنوا شويه .. و بعدين هيدخلوا يتبرعوا بقلب جامد
و بعدين يا أستاذ يسرى هم برضو هيقدروا ما يشاركوش
أمال هيتكلموا بعد كده على الموقع بأى وش
يعنى معقوله مافيش معاهم حتى20 جنيه !!!

مهندس سامى

samy said mohamed ezz 01-08-2010 09:30

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عصام رشوان (المشاركة 328440)
و دى رسالة خاصة من محب صادق للدراويش .. و ما أكثرهم
و عضو فاضل معانا هنا فى الموقع ..الاخ الكريم .. مهندس /

mohamed badr

بياناتى لمشروع التبرع للإسماعيلى

ا/ عصام رشوان
بعد التحية
الإسم: مهندس/ محمد عبد الفتاح بدر
الوظيفة: رئيس قطاع المخازن والمشتريات- شركة كريستال عصفور
العنوان: 7 مكرر ممر خليفة- من إميل ناشد- ش الهرم- الجيزة
المحمول: .......
رقم البطاقة: 5912170102031
مبلغ التبرع: لايقل عن 100 جنيه شهرياً
أنا أشجع الإسماعيلى من 40 سنة,

[
size="5"]
[/size]
ايوة كدة جيل الانتماء و الزمن الجميل
جيل رضا و شحتة و العربى

اللعيبة اللى كانوا بيصرفوا على النادى
بالمناسبة لاعبو الدراويش و نجومه اللى عملوا اسمهم و ثرواتهم ربنا يزيدهم و يبارك لهم
بس بنطالبهم بحق الاسماعيلى عليهم
( لازم تساهموا معانا )

ـــــــــــــ
حذفت رقم الموبايل احتراما للخصوصية

شكرا للمهندس محمد بدر .. ياريت يدور كده فى الشركه عنده .. يمكن يلاقى عنده كام واحد كده من محبي الدراويش .. يقولهم على الحمله

أما بالنسبه لنجوم الإسماعيلى .. فانا أعتقد أن أقل واجب عليهم تجاه ناديهم أنهم يساهموا فى دعم ناشئي النادى .. علشان على الأقل يردوا جزء من جميل النادى عليهم .. و عشان برضو
يثبتوا حبهم و أنتمائهم و ولائهم للنادى

مهندس سامى

samy said mohamed ezz 01-08-2010 09:40

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة دارين الاسماعلاوية (المشاركة 328458)
موجودة يابش مهندس ومتابعة يوميا المستجدات فى التوبك ومنتظرة يوم الثلاثاء وناتج الاجتماع
الحقيقة يابش مهندس انا من القاهرة ولست من الاسماعيلية وكنت اتمنى فى هذا التوقيت بالاخص ان اكون فى الاسماعيلية .. كنت فعلا حعمل كتير .. مش حاضرنى ايه بالظبط بس ماكنتش حسكت واتمنى بالفعل المشاركة ليس بالمساهمة فقط اتمنى اكتر من ذلك
اعانكم الله ووفقكم لما هوخير لنادينا الغالى

يا خساره فعلا يا دارين إنك مش فى الإسماعيليه
كنت ممكن تنفعينا فى نشر خبر الحمله فى كل أنحاء الأسماعيليه .. فى الحاجات دى .. ما يعملوها إلا ستاتها :n (29)::n (33):

مهندس سامى

samy said mohamed ezz 01-08-2010 09:44

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ايمى الاسمعلاويه (المشاركة 328459)
هايدى ومازن هيثم سعيد ... أطفالى 100 جنيه شهريا . وربنا يوفقك ياأستاذ عصام ويوفق كل المساهمين فى هذا المشروع الفريد

يخليهم ليكى و يخليكى لينا يا إيمى

مهندس سامى

samy said mohamed ezz 01-08-2010 09:57

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة عصام رشوان (المشاركة 328463)
مهندسنا الكبير م / ايوب مرتجى عاشق الدراويش

منور الموقع والتوبك والله
شفت يا باشمهندس قد ايه جمهور الدراويش عظيم
الناس مستعجلة عشان تساهم فى حب الاسماعيلى

والله احنا اعظم جمهور فى مصر

طبعا لازم أرحب بالمهندس الكبير أيوب مرتجى
هنحتاجلك يا باشا فى شركة الأسماعيلى للأستثمار .. و ما تخافش على أموال المساهمين
أحنا هنتحمل أى خساره .. و هنعتبرها تبرع من أجل الأسماعيلى .. و على العموم أحنا هنبدأ بشركه صغيره .. هتكون نواه لشركه كبيره فى حالة نجاحها إن شاء الله

أما حكاية أننا أعظم جمهور فى مصر
عاوزين نثبتها عمليا يا أستاذ عصام .. و نورى كل أندية مصر .. عظمة جمهور الدراويش و وقوفه بجوار ناديه لدفعه للأمام دائما

مهندس سامى

Aeae56 01-08-2010 09:59

ممكن تقولي يا باشمهندس سامي إزاي أقدر أساهم في الحمله دي أنا ساكن حاليا في المنوفيه

الساعة الآن: 23:51